AMD - Medlouxx Phototherapy

Medlouxx Phototherapy

På klinikken tilbyder jeg nu en ny slags behandling mod AMD. Behandlingen kan bruges alene eller i kombination med akupunkturen mod AMD. Ud over på min klinik er der allerede et par klinikker i Danmark der bruger den. Desuden bruges den flere steder i verden.

Medlouxx er en lysterapiform der er udviklet på Padborn Universitet i Tyskland. Medlouxx lysterapi bestråler med 830 nanometer, denne frekvens stimulerer mitochondrierne (cellens kraftværk), det speeder cellernernes stofskifte og øger blodcirkulationen til området. Det er kombinationen af dette der gør at terapien har en god effekt på AMD’en.

Lysbehandlingen hjælper celler der er ramt af oxidativ stress. Dvs. at behandlingen også kan bruges til andre problematikker som nedsat sædkvalitet, vævsskader, gigt og tinnitus.

Hvad er oxidativ stress?

Oxidativt stress kan kort defineres som en forstyrrelse i balancen mellem frie radikaler i kroppen og antioxidanter.

Hvad ligger Bag?

I 2016 gennemførte man lidt uden for Basel i Schweiz et forsøg med 67 patienter, der lider af den ødelæggende øjensygdom Aldersbetinget Macula Degeneration - AMD. Det giver god mening at forsøge på øjenlidelsen AMD, da det er den hyppigste årsag til synstab. Faktisk kommer der ca. 10.000 nye patienter til i Danmark HVERT år. Derfor er nogle danske øjenlæger begyndt at kalde øjenlidelsen en folkesygdom. Og de kan intet stille op overfor sygdommen.

I Basel gjorde man dog følgende erfaring: 56% af patienterne i AMD gruppen fik mærkbar forbedring af synsevnen, og de fik en markant reduktion, eller sågar en regulær opløsning af de druser, små ”buler” med affaldsstoffer, som er den bagvedliggende årsag til AMD.

Følgende typer af medicin hæmmer behandlingens effekt, da medicinen hæmmer cellernes påvirkelighed og optagelse af lys-behandlingen:

•Acetylsalicylsyre

•Binyrebarkhormon

•NSAID-præparater, f.eks. Ibumetin og Ibuprofen

Behandlingen med Medlouxx Phototerapi er altså både hurtigtvirkende og billig, samtidig er den risikofri.

Klinik Foldberg • Fruevej 24 • 7900 Nykøbing Mors • 30667788 • foldberg@gmail.com